Nowa treść jest kluczem do zatrzymania odwiedzających na Twojej stronie, a to zazwyczaj oznacza wpisy na blogu, eBooki i whitepapers. Ale co ze stroną główną Twojej witryny? Nie sądzisz, że przydałoby się jej trochę upiększyć? Copywriting może być odpowiedzią na wszystkie te pytania, ponieważ może sprawić, że Twoja strona będzie bardziej użyteczna i wciągająca dla użytkowników.
Pisz z myślą o swoich odbiorcach.
To może zabrzmieć oczywiście, ale bardzo ważne jest, abyś znał swoją publiczność na wylot. Kluczowe jest również to, abyś znał swój produkt na wylot. Jak wyglądają Twoi docelowi klienci? Jakie są ich problemy? Jakie są ich cele? Wiedza na ten temat pomoże Ci określić najlepszy sposób prezentacji produktu. Na przykład, jeśli Twoją grupą docelową są głównie kobiety w wieku od 25 do 35 lat, możesz chcieć uniknąć używania technicznego języka, który młodsi odbiorcy mogą uznać za trudny do zrozumienia. Możesz również użyć więcej obrazów lub gifów zamiast słów, jeśli to możliwe, aby nie przytłoczyć odbiorców zbyt dużą ilością słów. Zawsze możesz dodać więcej tekstu, jeśli czytelnik chce uzyskać więcej informacji.
Nie bój się eksperymentować.
Możesz mieć pewien styl pisania, którego zawsze używasz, ale spróbuj eksperymentować z różnymi rodzajami pisania. To może pomóc Ci stworzyć wciągające i nowe doświadczenie dla odwiedzających Twoją stronę. Wymieszaj go z postem na blogu w stylu call to action, listicle lub narracyjnym kawałkiem. Możesz nawet spróbować innego stylu pisania, jak haiku, limeryk lub wiersz. Eksperymentuj również z różnymi tematami. Być może chcesz pisać o tym, jak Twój produkt może przynieść korzyści odbiorcom, ale nie ma nic złego w napisaniu zabawnego postu o historii Twojej firmy lub czymś zupełnie niezwiązanym z Twoim produktem. To może pomóc Ci zaangażować czytelników i uczynić Twoją stronę bardziej interaktywną.
Bądź jasny i przejrzysty.
Ważne jest, aby być przejrzystym o wszystkim, od metod marketingowych do tego, jak działa twój produkt. Wiele firm nie stosuje się do tej prostej zasady i kończy się to tym, że wpadają w duże kłopoty. Może to kosztować Cię wiele potencjalnych klientów, ponieważ wiele osób jest ostrożnych wobec wprowadzających w błąd praktyk marketingowych. Bądź jasny co do warunków i zasad, które ustaliłeś dla tych, którzy kupują twój produkt. Bądź przejrzysty, jak działa twój produkt i upewnij się, że nie obiecujesz czegoś, czego nie możesz dostarczyć.
Prezentuj tylko produkty, które poleciłbyś rodzinie i znajomym.
Bez względu na to, jak świetny jest Twój produkt, nie przyniesie Ci to nic dobrego, jeśli będziesz tylko o nim mówić, a nigdy go faktycznie nie polecisz. Jakie są najlepsze produkty w Twojej linii? Jeśli prowadzisz stronę internetową eCommerce, jakie produkty są w czołówce rankingów sprzedaży? Wybierz najlepsze z najlepszych i umieść je na swojej stronie. Produkty te powinny być polecane ze względu na ich wysoką jakość, przydatność i wartość. Powinny to być również produkty, które sam wypróbowałeś, przetestowałeś i jesteś pewien, że możesz je polecić innym. Możesz nawet rozdać kilka za darmo na swojej stronie i zobaczyć, jaki rodzaj zaangażowania to generuje.
- Admin