Czy chcesz, aby Twoja strona znalazła się na pierwszej stronie Google? W takim razie powinieneś zwrócić uwagę na swoje meta tagi. W rzeczywistości powszechnie uważa się, że meta tagi są najważniejszą częścią strony. Aby uzyskać jak najwyższe pozycjonowanie w rankingu, należy umieścić słowa kluczowe w tytule i opisie meta. Sztuczka polega jednak na tym, aby słowa kluczowe były umieszczane w sposób naturalny. Jeśli umieścisz słowa kluczowe, które nie mają sensu lub brzmią zbyt promocyjnie, Google nałoży na Ciebie karę.
Znaczenie opisów meta
Opisy meta są bardzo ważne. Ponieważ są one bezpośrednim opisem Twojej strony i są wyświetlane w snippecie wyszukiwarki, są dobrym sposobem na zachęcenie użytkownika do kliknięcia na Twój link. Pisząc opis meta, należy upewnić się, że jest on przekonujący. Chcesz, aby użytkownik kliknął na Twój link w taki sam sposób, w jaki Ty chciałbyś, aby kliknął na link z innej strony. Istnieje kilka sposobów, aby uczynić metaopis bardziej atrakcyjnym:
-
Uwzględnij korzyści: Twój meta opis powinien zachęcić użytkownika poprzez podkreślenie korzyści płynących z Twojego produktu lub usługi.
-
Emocje: Twój meta opis powinien również wywoływać reakcję emocjonalną.
-
Zaufanie: Twój meta opis powinien również wzbudzić zaufanie użytkownika poprzez podanie kim jesteś lub jaka jest misja Twojej firmy.
W rzeczywistości Google ma specjalny algorytm, który zajmuje się filtrowaniem treści spamerskich. Algorytm ten nosi nazwę "kary za nadmierną optymalizację" i ma na celu karanie witryn, które stosują techniki spamerskie w celu sztucznego pozycjonowania. Jeśli chcesz osiągnąć wysoką pozycję w Google, musisz wykorzystać meta-tytuł i opis na swoją korzyść. Należy w nich zawrzeć słowa kluczowe, których ludzie szukają, w sposób, który jest naturalny.
Jak napisać skuteczny opis?
Celem tworzenia opisu meta description powinno być zachęcenie czytelnika do kliknięcia na Twój link. Dlatego też opis powinien być kuszący, ale również powinien być czymś, w co użytkownik będzie chciał kliknąć. Jednym ze sposobów na napisanie skutecznego opisu jest wyobrażenie sobie, że piszesz nagłówek do gazety. Nagłówek powinien być zwięzły i przyciągać uwagę. Jeśli zawrzesz w nim zbyt wiele słów, stracisz czytelnika i nie kliknie on na Twój link. Innym sposobem na napisanie skutecznego opisu jest zastanowienie się, jakie pytania może mieć użytkownik czytający Twoją stronę. Gdy już wiesz, nad czym zastanawia się Twój czytelnik, możesz napisać opis na podstawie tych pytań.
- Admin